De School

Kansrijk onderwijs

Wij zijn trots op het feit dat we een openbare basisschool zijn. Op een openbare school is ieder kind en iedere leerkracht welkom, ongeacht zijn of haar sociale, culturele of levensbeschouwelijke achtergrond. We leren van en met elkaar.

De openbare school leert kinderen van jongs af aan respect te hebben voor elkaars mening of overtuiging. Er wordt actief aandacht besteed aan de overeenkomsten en verschillen tussen kinderen, zonder voorkeur voor een bepaalde opvatting. De openbare school heeft aandacht voor en biedt ruimte aan ieder kind en iedere leerkracht. Niet apart maar samen.

Onze school is een toegankelijke openbare school met een prettige open sfeer: een veilige plek voor leerlingen, leerkrachten en ouders/verzorgers.

Op obs Emmermeer werken we in relatief kleine groepen van rond de 22 kinderen. Binnen de organisatie in de groep is er mede daardoor veel ruimte voor individuele begeleiding van kinderen. Onze school telt ongeveer 85 kinderen die over 4 groepen zijn verdeeld: groep 1/2, groep 3/4, groep 5/6 en groep 7/8.

Obs Emmermeer heeft een voorschool (ook wel peuteropvang genoemd). Hier kunnen kinderen vanaf 2,5 jaar alvast wennen aan de school en alle aspecten, op een luchtige, maar gestructureerde wijze. Stichting Kinderopvang Emmen verzorgt de voorschool. U kunt via hen uw kind opgeven voor de voorschool, maar u kunt natuurlijk ook altijd even contact opnemen met ons. Voor meer informatie over de voorschool verwijzen wij u graag naar de pagina aangaande de voorschool: voorschool/peuteropvang

Wij vinden het belangrijk op obs Emmermeer dat kinderen zich breed kunnen ontwikkelen. Dit betekent dat onze focus ligt op het aanbieden van taal en rekenen, maar er ook veel aandacht uit gaat naar andere activiteiten.
Culturele activiteiten, sport, muziek, projecten en ateliers maken allemaal deel uit van ons aanbod.